• קורסי רכיבת כביש

  • זה לא שאתה לא יודע לרכב, הרי אתה כאן בריא ושלם. אבל…

    בזה לא ניגמר סיפור הרכיבה שלך, הוא רק מתחיל. כי צריך לדעת עוד כמה דברים שהם בגדר דרישות חובה כדי להכיר את מסגרת המגבלות של הכלי עליו אתה רוכב, את יכולות הבלימה שלו (תאמין לנו כשנאמר לך שהוא יפתיע אותך), את יכולות ההיגוי והתימרון שלו (תאמין לנו גם כאן) ואת היכולת שלו לשמור על יציבות – ואחרי כל אלה – אתה תוכל להחליט, מתוך מודעות שליטה ופרספקטיבה נכונים, כמה אתה מעוניין לנצל מתוך מה שהאופנוע מציע לך/ הדרך ועומס התנועה מאפשרים לך.

    סדרת קורסי הכביש של פרוריידינג בנויה באופן מושכל המאפשר הבנה, לימוד ואימון במהירויות נמוכות ובתנאים סטריליים בקורסי המגרש, הכשרה עירונית תיאורטית ומעשית סופר-עניינית לחיי היום-יום שלנו בקורס העירוני, וכללי התנהגות וזהירות ברכיבה מהירה יותר בקורס הבינעירוני. הקורסים ייקחו אותך יד ביד בהתאם לרמת הרכיבה שלך, ובהתאם לסוג הכלי עליו אתה רוכב. זאת ועוד בליווי מדריכים מקצועיים ומנוסים בדיוק בסוג זה של עבודה. בתהליך הוצאת הרשיון לאופנוע לימדו אותך לעבור את המבחן המעשי, אבל לא את רזי הרכיבה. כל מה שאתה צריך הוא להחליט שהגיע הזמן לקחת את הרכיבה שלך בידיים!

     בטיחות והנאה מרכיבה – הולכים ביחד

    הדו-גלגלי הינו מכונה מורכבת. בעיקר בגלל שמקורות ההשוואה שלנו באים מתחום הרכב (מכוניות) או מתחום האופניים הזכורים לנו בעיקר מן העבר. ההשוואה לתחום הרכב, תחום קרוב ביעודו ככל שיהיה, אינה במקום. הרכב יציב ביותר על ארבעת גלגליו, פעולות התפעול בנהיגה אינן דורשות הפעלת קואורדינציה ושיווי משקל, ויש משהו מאסיבי המגן עלינו במידה ופישלנו, עמוס באלקטרוניקה וגאדג'טים שייעודם הגנה על עצמנו מפני עצמנו  – אלמנט מהותי מאוד בביטחון העצמי אותו אנחנו בהחלט מבטאים בזמן נהיגה.

    דווקא ההשוואה לאופניים טובה יותר: שני גלגלים וצורך תמידי בקואורדינציה ושיווי משקל גבוהים, תיכנון דרך קפדני והמוטיב הבולט – הפחד מנפילה. אולי נכון יותר לאמר שבמידה מסויימת אנחנו לוקחים בחשבון שיש כאן משהו יותר מסוכן מהפעולות היומיומיות שאנחנו בדרך כלל מבצעים, ואם מפשלים יש לזה מחיר. אז אולי אופנוע זה סוג של אופניים ממונעים? בדיוק, וזאת גם הגדרתו בחוק, אבל זה היה נכון אולי בחצי הראשון של המאה הקודמת – לא לדו-גלגלים המהירים והכבדים של ימינו. אז אוקי, באופנוע או קטנוע אנחנו מקפידים לחבוש קסדה טובה ומעיל ממוגן, אבל המיומנות הבסיסית וכמובן המתקדמת – חסרה לנו.

    האם לימדו אותך פעם איך להביט קדימה על הדרך ולקחת בחשבון את מה שאתה רואה, ומשם להסיק מסקנות לגבי קצב התנועה שלך? קו התנועה שלך? האם אתה שולט בקו התנועה שלך באופן מוחלט?

    אתה בוודאי יודע כיצד מפעילים את הבלמים באופנוע או הקטנוע שלך, אחרת לא היה מי שיקרא את השורות האלה.  אתה בוודאי יודע וקראת ושמעת מרוכבים מנוסים שהבלם הקדמי הוא החשוב (אבל כמה? ואיך מנצלים אותו מבלי ליפול כמו שקרה לך בפעם הראשונה שהעזת ללחוץ עליו חזק? והאחורי?!) נכון, זה תלוי באחיזה…

    אז איך תדע כמה אחיזה יש בקטע שלפניך? זאת לא ממש חוכמה להיכנס לקטע חלק ונטול אחיזה טובה, להרגיש חוסר יציבות ולצעוק: "וואי וואי הכביש כאן חלק!" כמה קמ"שים מהר יותר וזה עלול היה להיראות אחרת. צריך, ואפילו אפשר, לצפות את מידת האחיזה של הדרך שלפניך לפני שאתה נכנס לצרות הדורשות מיומנות וקור רוח גבוהים כדי לצאת מהן, ולתכנן את דרכי הפעולה הנכונות למצב זה.

    האם למדת פעם איך חומקים ממיכשול המופיע לנו בנתיב הרכיבה? ויתרה מזאת, האם השקעת זמן להתאמן על טכניקה חיונית ומצילת חיים זו? איך זה יכול להיות?
מעונין בקורס שלנו?
השאר פרטים ונחזור אליך:
מאשר קבלת עדכונים וטיפים